Voor Klant Contact Centrum-medewerkers die het verschil willen maken aan de voorkant van de gemeente
Voor wie?
Klant Contact Centrum (KCC)-medewerkers uit het werkgebied van Vizier
(min. 10 β max. 20 deelnemers per training)
Waarom deze training?
Als KCC-medewerker ben jij het eerste aanspreekpunt van de gemeente. Burgers delen hun vragen, zorgen en ervaringen met jou. Soms zit daar een verhaal achter dat raakt aan discriminatie β soms duidelijk, soms verborgen in de woorden.
In deze training leer je hoe je zulke signalen herkent en wanneer je iemand kunt doorverwijzen naar Vizier, de antidiscriminatievoorziening van jouw gemeente.
π§ Wat leer je?
π Discriminatie herkennen in taal
β Wat zijn triggerwoorden of signalen, in gesprekken of e-mails?
β Hoe hoor je het verschil tussen een klacht en een ervaring van uitsluiting?
π Doorverwijzen naar Vizier
β Wanneer is doorverwijzing passend en helpend?
β Hoe leg je dat uit aan een inwoner, op een toegankelijke manier?
π Werken met casussen
β Samen oefenen met herkenbare voorbeelden uit de praktijk
β Ook ruimte voor het inbrengen van eigen casuΓ―stiek vooraf
π Vizier en wetgeving
β Korte introductie op de werkwijze van Vizier
β Aandacht voor actuele wijzigingen in wet- en regelgeving rond discriminatie
π¬ Waarom samen?
Deze training wordt aangeboden aan KCC-medewerkers uit verschillende gemeenten. Zo ontstaat er niet alleen kennis, maar ook uitwisseling van ervaringen en aanpakken tussen gemeenten. Per gemeente kunnen in principe 2 deelnemers meedoen, die hun opgedane kennis vervolgens weer meenemen naar hun eigen team.
π Praktische informatie
π Duur: 90 minuten
π₯ Groepsgrootte: minimaal 10 β maximaal 20 deelnemers
Wil je deze training boeken of meer weten? Neem contact op met ons β we denken graag met je mee.
Ralph Sluijs, r.sluijs@discriminatie.nl of bel (085) 073 4608